Advies over wijn? Wij staan u graag te woord! +31 (0) 6 41 66 26 69

Cava Mercat GRAN RESERVA brut

Cava Mercat GRAN RESERVA brut
Cava Mercat GRAN RESERVA brut
Verfijnde en smaakvolle cava met rijke smaken, een zeer fijne mousse en een indrukwekkend mondgevoel.

Verzendkosten

€ 6,95

Standaard levertijd

1 dag

€ 21,25
Prijs per stuk
Aantal: 
Bestellen
 
Diepe gele kleur met intense - en verfijnde geuren. Een volle body met een aanhoudende zeer kleine bubbel. Smaken van geconfijt fruit met volop brioche, toast en smaken van hazelnoot en beure noisette. De zeer kleine bubbel geeft een heel prettig verfrissend mondgevoel en de afdronk is rijk en zeer lang aanhoudend met een smaak van munt.
Heerlijk bij seafood, Aziatische vis- en kipgerechten, rijkere kipgerechten.
Land Spanje
Streek Catalunya
Substreek/ Appelatie  Penedès
Producent Moli Parellada
Druivensoort 50% Xarel-lo, 50% Macabeu
Smaaktype Rijk, brioche, umami, zeer fijne mousse
Vinificatie Het klimaat is mild en wordt beïnvloed door de bergrange aan de Middellandse Zee bergketen met koude winters en warme zomers. De grote verschillen tussen dag- en nachttemperatuur produceren druiven met veel frisheid. Er wordt milieuvriendelijk en duurzaam gewerkt in de wijngaard.
De geplukte druiven worden verwerkt tot de basiswijn die vervolgens 48 maanden volgens de traditionele methode in fles vergisten en rijpen. Met 0,5 g/L dosage is dit een brut nature
Houtrijping Nee
Houdbaarheid t/m 5 jaar na aankoop
   
Serveertemperatuur 10-12°C
Inhoud 75 cl
Alcohol 12,0%
Moli Parellada Francisco Dominguez ziet zichzelf als de manager, wijnmaker, eigenaar en ziel van Moli Parellada – oftewel de Papiermolen. Zijn vader begon het domein El Xamfra in 1987 en in 2016 verhuisden ze naar een andere locatie in Torrelavit.: een papiermolen en ze veranderden hun naam!
Ze produceren full body cava’s met balans (zuren worden gebalanceerd met body en niet met water)  en zouden in deze korte 30 jaar al tot de beste Cava-makers van Penèdes behoren.
Francisco wil in elke fles de persoonlijkheid van hun terroir en heeft als motto dat plezier hun eindbestemming is met passie als hun enige pad daar naar toe middels passie door toewijding en volharding. Hun producten zijn een mix van traditie en innovatie met diversiteit, balans en persoonlijkheid. Dus niet snel geld verdienen maar een zuiverder product geduldig op de markt brengen!Meerdere productlijnen met rijping tussen 9 en 48 maanden waarbij elk product zowel elegant is met karakter.